Przeprowadzka #2

No to ładnie się rozpędziłem, kolejny wpis zaraz po poprzednim… 😉 No ale na pocieszenie dodam iż ten nie będzie grzeszył długością.

Od jakiegoś czasu wiedziałem, że będę musiał się przeprowadzić z powodu renowacji mojego poprzedniego akademika (choć bardziej chyba studenckiego mieszkania, studenckiego oczywiście na warunki tutejsze…). Z tą wiedzą podjąłem próby zmiany kampusu studenckiego, ze Steinan (obecnie) na Moholt. Jednakowoż wygląd mieszkania, cena jedynie symbolicznie niższa oraz skład (wtajemniczeni wiedzą z czym mam problem 😉 spowodowały, że wybrałem jednak mieszkanie na tym samym kampusie, w tym samym bloku, jedynie 2 klatki dalej (zmiana z 6 na 10), oraz w tym samym składzie i na tym samym piętrze (ostatnim 4.).

Standard jest powalający i w moim przekonaniu absolutnie zbędny, no ale nie jestem Norwegiem więc co ja tam wiem. Widzę tylko, że jeśli jacyś Norwegowie się wprowadzają do tutejszych mieszkań to wnoszą ze sobą co najmniej jeden płaski 42″ telewizor, więc może zmywarka w studenckim mieszkaniu nie jest jednak aż takim luksusem…

Poniżej trochę zdjęć z moich nowych włości 😉 Jak widać… wszystko widać. Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że jest lepiej jak w niejednym polskim domu no ale cóż, nówka sztuka. Na końcu nowy pokoik wraz z bardzo praktycznym ustawieniem mebli (dzięki Raf!).

Tak gwoli zakończenia jeszcze mała rada. Jeśli kiedyś będziecie w Norwegii i przyjdzie wam ochota obejrzenia dobrego filmu (np. w tym przypadku The Lord of The Rings) idźcie do świetlicy w jednej ze studenckich wiosek i zaproponujcie maraton filmowy. Nie dość, że obejrzycie sobie go za darmo na dużym ekranie (projektorze)to  studenci prowadzący świetlice zorganizują wam darmowe przekąski, napoje, kawę i pizzę dla wszystkich, którzy wyrażą chęć (!) i przyjdą. Kupią także brakujące elementy sprzętu elektronicznego („no wiesz, ten kabel jest analogowy a projektor ma wejście HDMI, no i jeszcze mocniejsze głośniki by się przydały bo tam jest świetna ścieżka dźwiękowa”), porozklejają plakaty z informacją, a na sam koniec 10 razy podziękują za inicjatywę i dobrze wykonaną robotę i podarują wprezencie głośniki Creative 5.1 🙂

K

Skomentuj

