Sesja time.

Czemu się niewiele dzieje ostatnio na blogu? Odpowiedz jest prosta: sesja!!! czyli egzaminy i nauka:)…z małymi oczywiście przerwami.

Sesja,ta też, jak na Norwegię przystało, wygląda zupełnie inaczej niż w Polsce. Po zakończeniu semestru mamy tydzień wolnego (który własnie trwa, a właściwie się kończy) na przygotowanie się do egzaminów(dużo narodowości zaskoczona jest że tak mało, bo na przykład w Belgii mają 3 tygodnie. Ciekawe:P). Wszyscy w koło się uczą, na uczelni tłok większy niż podczas semestru, sale komputerowe pełne od rana do wieczora, drukarki jak na złość nie działają. Prowadzący grzecznie ustępują miejsca zdenerowanym studentom.

Uczenie się po angielsku nie jest łatwe, ale zajęcia po angielsku przez ostatnie 3 miesiące dały sporo i na pewno jest łatwiej niż w sierpniu, dużo łatwiej.  Zobaczymy jakie będą efekty na egzaminie, bo bajkopisarstwo mam na pewno bardziej opanowane w języku polskim. Może jednak nie będzie to konieczne….bo przecież w Polsce nigdy nie miałem całego tygodnia na naukę!!! Podoba mi się to! Można wszystko porządnie przemyśleć, przeanalizować i się zastanowić. Materiału jest dużo, ale przecież nigdy nie byłem nauczony w 100%. Zawsze coś zostaje i tutaj nie będzie inaczej.

Kolejnym plusem nauki po angielsku jest to, że praktycznie nie ma możliwości wkucia na pamięć jakiejś definicji zawierającej wiele specjalistycznych słówek, wiec trzeba czytać ze zrozumieniem:D co jak wiemy nie zawsze jest standardem nauki w Polsce. Z resztą jak się człowiek „wyłączy” podczas czytania to orientuje się po jednym zdaniu a nie jak w Polsce po 1 stronie. Jest ciekawie.

Ogólnie atmosfera jest dobra, za oknem ciemno i zimno (ale nie śnieżno, bo śniegu to ja od prawie miesiąca nie widziałem). Zobaczymy jakie będą efekty. Początek już jutro….pierwszy ustny egzamin. W formie prezentacji wiec pewnie źle nie bedzie. Potem w poniedziałek norweski, z którego może nie wymiatam jak Niemcy czy Duńczycy ale ze zdaniem nie powinno być problem. W środę GPS z naszym nauczycielem z Iraku…tez nie powinno być źle. Następnie, ciekawostka, Geodezja w SOBOTĘ !

Co wiecej tutaj do każdego egzaminu napisane są wytyczne w których na przykład można sprawdzić jakie model kalkulatorów można używać na egzaminie! Oczywiście graficzne i macierzowe nie są dozwolone…coś mi się wydaje że zdawalność na AGH z rachunku przy czymś takim jeszcze by spadła. Na szczęście na „gości” z innych krajów patrzą tutaj bardziej przychylnym okiem wiec nie powinno być problemu^^. Po geodezji jeszcze dwa egzaminy i….do domu:) Za dwa tygodnie wracam? Cieszycie się?:D Napisałbym wiecej o tej sesji….ale muszę się uczyć:P! (i jeść i spać i chodzić na siłownie, a to też zabiera czas!:P)

W miedzyczasie wzięliśmy udział w turnieju siatkówki, który…wygraliśmy (takie było założenie od początku). Atmosfera jak zwykle podczas takich wydarzeń była przednia, a w nagrodę (poza masakrycznymi zakwasami drugiego dnia) dostaliśmy 3 paczki cukierków….niby nic….ale tutaj jest to koszt 100 zł wiec cieszy 😀

Nasz team nosił nazwę „Polish Eagles” a składał się z dwóch Polaków, dwóch Francuzów, Niemca i Kanadyjczyka. Jak widać nazwa jak najbardziej trafiona:P Wymyślił ją Kuba, a ja zagrałem o nią z jednym z francuzów w ping ponga. Układ był prosty: wygram, nazywamy się „Polish Eagles” przegram, nazywamy się „Franch Eagles”…na nieszczęście reszty drużyny nie zwykłem ostatnio przegrywać w ping ponga:P Ostatecznie wszyscy przyjęli nazwę z uśmiechem na twarzy.

Szykuje jeszcze jeden wpis na zakończenie mojego pobytu  w Norwegii. Kuba też powinien niedługo coś wrzucić z niedawnej wycieczki do Szwecji i Estonii.

R

Edit. Zapomniałem!!! Ostatnio zostałem również zaproszony na kolację  z „typowym austriackim daniem”. Jak się okazało był to nasz polski schabowy! Jak widać na załączonym obrazku objadłem się raz a porządnie. Nie taka Norwegia straszna (mięsnie) jak ją malują:D!

One thought on “Sesja time.

  1. Czekamy….czekamy. I bigos mamusi też czeka…:-)

Skomentuj

